sobota, 2 czerwca 2012

Tartaletki z truskawkami, bez pieczenia


Wczorajszy Dzień (już całkiem dużego) Dziecka był z początku niezbyt miły - już sam deszcz o poranku wystarczył, by wszystko po kolei się sypało. Nie mogłam sobie pozwolić na zły humor w dniu tak pozytywnego święta i wieczorem wkroczyłam do kuchni. Oczywiście podziałało: trochę czarów między lodówką a kuchenką i od razu byłam w wyśmienitym nastroju. A w jeszcze lepszym, gdy prędko przygotowane dzieło pochłonęłam z przyjaciółką w ramach słodkiej kolacji. Przygotowałam tartaletki z truskawkami (jak to dobrze, że w końcu są tanie!), na błyskawicznym i pysznym spodzie niewymagającym pieczenia, całość dopełniła chmurka bitej śmietany na wierzchu. Gdybym się tak nie spieszyła, dałabym spodom zastygnąć, i wyjęła je z foremek przed napełnieniem nadzieniem... Pewnie efekt wizualny byłby lepszy, ale liczy się smak, którego przecież nie mogła zepsuć konieczność wyjadania ciasta z foremek łyżeczką.


Tartaletki z truskawkami, bez pieczenia
porcja na 5-6 tartaletek 


Składniki:
  • 100 g roztopionego masła
  • 200 g ciasteczek owsianych
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 200 g drobnych truskawek, bez szypułek
  • 150 ml śmietanki kremówki
  • łyżka cukru waniliowego
Ciasteczka zmielić na pył i połączyć z masłem do uzyskania jednolitej masy. Powstałym 'ciastem' wypełnić spody foremek do tartaletek, mocno dociskając. Odstawić, najlepiej do lodówki na około 1-2 h, delikatnie wyjąć spody z foremek (ja pominęłam).
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej (można dodać do niej 2 łyżki śmietanki) i posmarować nią tartaletki. Na czekoladzie (zanim zastygnie) ułożyć truskawki. Całość udekorować kleksem kremówki ubitej na sztywno z cukrem.



Smacznego!
P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)