niedziela, 11 maja 2014

Wegańskie brownie z czerwoną fasolką



Bez tłuszczu, jajek i mąki, a jednak CIASTO! Niemożliwe? Możliwe :) Dziś u nas wegańsko i zdrowo. A do tego bardzo smacznie, choć muszę przyznać, że podeszłam do tego ciasta raczej jak do ciekawego eksperymentu, niż kolejnej pyszności. Cała zabawa w użyciu... czerwonej fasolki. Mimo że jest jej dużo, to po upieczeniu ciężko ją wyczuć i gdyby ktoś nie wiedział, że jest w środku, za nic by nie zgadł. Przez chwilę po upieczeniu bałam się, że ciasto jest takie sobie, ale okazało się, że klucz w naprawdę porządnym wychłodzeniu - tym sposobem moje wegańskie brownie okazało się idealnym smakołykiem dzień po upieczeniu. Nie jest to ciasto dla każdego, bo ani to słodkie, ani nie wygląda jakoś wystrzałowo, ale uważam, że jeśli tylko ktoś ma ochotę pokombinować ze zdrowymi słodkościami, to musi po nie sięgnąć!


 
Wegańskie brownie z czerwoną fasolką
inspiracja tu

Składniki:
  • 2 puszki czerwonej fasoli
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 3 łyżki kakao 
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • dodatkowo: garść orzechów lub suszonych owoców

Fasolę odsączyć i przepłukać na sitku, wrzucić do miski. Banany obrać i pokroić w plastry, dodać do fasolki. Dodać kakao i cynamon. Dokładnie zmiksować blenderem, na gładką masę. Czekoladę i orzechy/owoce z grubsza posiekać i wmieszać do ciasta. Przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 30 min w temperaturze 180 stopni. Przed podaniem dobrze wystudzić. 
Smacznego! 
P.





2 komentarze:

  1. Widziałam kiedyś podobny przepis w Palce Lizać, bardzo mi się spodobał! Czerwona fasolka podobno często trafia do słodkości w Japonii. Faktycznie, obawiałam się, że fasolka na słodko mi nie podpasuje. Ale skoro zlewa się ze smakiem ciasta, to wypróbuję na sto procent!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam brownie z czarną fasolką, ale ja robię troszkę inaczej.
    http://classyflavors.com/brownie-z-czarnej-fasoli/
    Ten przepis tez przypadł mi do gustu dlatego koniecznie go wypróbuję :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)