niedziela, 29 maja 2011

Chleb wieloziarnisty

Na niedzielne śniadanie najlepszy jest świeżo upieczony chleb. Poza łikendem nie ma się czasu na takie rzeczy. Ale w sobotę lub niedzielę warto poświęcić chwilkę, by potem móc delektować się swoim dziełem... Ten chleb robi się bardzo szybko i łatwo, a wychodzi bardzo pyszny! Polecam. :)

Chleb wieloziarnisty
porcja na jedną keksówkę (9x28 cm)
przepis Komarki

Składniki:
  • 500g mąki krupczatki (nie próbowałam z inną mąką)
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • 3 łyżki łuskanego słonecznika
  • pół szklanki otrąb pszennych lub razowych
  • 1,5 łyżki sezamu
  • 1 łyżk2 pestek dyni
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 2,5 łyżki cukru
  • 3 dag świeżych drożdży
  • pół litra wody
Mąkę, ziarna, sól, cukier i pokruszone drożdże wymieszać dokładnie. Zalać ciepłą wodą i wyrobić ciasto (ciasto będzie bardzo luźne, ale takie ma być). Odstawić do wyrośnięcia na około 20 minut.
Wyrobić ponownie (ja po prostu mocno wymieszałam trzepaczką) i przełożyć do natłuszczonych foremek keksowych (u mnie nienatłuszczona silikonowa foremka). Odstawić do wyrośnięcia - czas rośnięcia trzeba wyczuć, z pewnością chlebek nie musi podwoić swojej objętości. Wystarczy jak trochę podrośnie, inaczej może się nie udać. U mnie rósł około 20 minut.
Piec około 1 godziny (piekłam 55 minut) w temperaturze 230ºC.

Smacznego!
J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)