piątek, 13 maja 2011

Ciasteczka owsiane z bananowo-kawową nutą


Oj, smutno mi... Coś sie stało z blogger'em i zniknął mi post! Zatem muszę jeszcze raz coś napisać, a nie jest to takie łatwe. Przedwczoraj napadła mnie wielka ochota na ciasteczka, a że było już późno, a mi się nie chciało wychodzić z mieszkania, zdecydowałam się coś upiec. Wyszły pyszne, miękkie, puszyste ciasteczka. Smakują bananami, lekko pachną kawą i są czarująco owsiane. A zniknęły bardzo szybko!


Ciasteczka owsiane z bananowo-kawową nutą
Porcja na 25 ciasteczek


Składniki:
  • szklanka płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 duży banan
  • 3 łyżeczki kawy zbożowej
  • 2 jajka (oddzielnie)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pól szklanki mąki pszennej
  • 50 g masła, miękkiego
  • 100g brązowego cukru
Masło utrzeć z cukrem i żółtkami, aż będzie jasne i puszyste. Dodać rozdrobnionego banana (może być drobno pokrojony) i kawę. Wymieszać. Dodać wymieszane wcześniej ze sobą mąkę, proszek do pieczenia i płatki owsiane. Z białek ubić pianę. Wymieszać delikatnie z ciastem. 
Nakładać łyżką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec 20-25 minut w 175 stopniach, aż będą złoto-brązowe. Odczekać minutę i studzić na kratce. 
Smacznego!
J.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)