piątek, 13 maja 2011

Jogurt z jabłkami


To bez wątpienia jedna z moich ulubionych propozycji śniadaniowych - bardzo pożywna, bardzo zdrowa i bardzo prosta. A do tego niskokaloryczna. Wystarczy znaleźć rano dodatkowe 10 minut i mamy pyszne jogurtowo-jabłkowe śniadanko. Jeśli nie mam czasu rano, chętnie jem taki przysmak wieczorem, przy filmie - zamiast tłustych/słodkich przekąsek. Przedstawiam wyjątkowo urozmaiconą wersję, ale można tu składniki pomijać/dodawać według dostępnych produktów/własnego pomysłu.


Jogurt z jabłkami
na jedną dużą porcję

Składniki:
  • opakowanie jogurtu naturalnego (150g)
  • kilka łyżek chudego twarogu (niekoniecznie, akurat miałam resztkę)
  • spore jabłko
  • 3 łyżki granulowanych otrębów jabłkowych
  • po łyżce otrębów pszennych, owsianych i siemienia lnianego
  • 5 suszonych śliwek
  • 2 łyżki miodu (dla osób które wolą słodszą wersję, ja nie dodałam)
  • cynamon, kardamon, imbir - według uznania
Jabłko umyć, wydrążyć ogryzek i pokroić w kostkę (ja nie obieram ze skórki, ale oczywiście można). Śliwki posiekać. Wszystkie składniki nakładać do salaterki warstwami - np: 1/3 jogurtu, 1/3 jabłek, przyprawy, otręby, twarożek, śliwki i tak aż do wyczerpania składników. Podawać najlepiej od razu, choć można jeszcze schłodzić w lodówce.

Smacznego!
P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)