czwartek, 9 czerwca 2011

Czekoladowe pancakes


Ode mnie dziś nieco inny wpis. Bo przedstawiam posiłek przygotowany nie przeze mnie :) Otóż cały dzień spędziłam poza domem, a stery w kuchni przejęła współlokatorka i jej chłopak. I wyczarowali takie pyszności, że Klaudia idąc w moje ślady uwieczniła wszystko na zdjęciach, a teraz pozwoliła mi opublikować. Na pierwszy ogień - amerykańskie naleśniki czekoladowe według Domina. Klaudia mówi, że wygonił ją z kuchni, więc przepis cytujemy bezpośrednio za Dorotką wierząc, że nic nie pozmieniał. Mogę poświadczyć, że jedzenie wyszło mu pysznie, bo nie dali rady wszystkiego pochłonąć i przed chwilą miałam okazję spróbować. Ech, nie sądzicie, że miło jak facet czasem przejmie inicjatywę nawet w kuchni? :D

Czekoladowe pancakes
przepis pochodzi (podobno) od Dorotki
porcja na 15 małych naleśników

Składniki:
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 2 łyżki oleju
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1/3 szklanki curku
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • pół łyżeczki soli
  • pół szklanki posiekanej czekolady

Wszystkie składniki oprócz czekolady zmiksować, na końcu wrzucić czekoladę i wymieszać. Smażyć niewielkie naleśniki z obu stron na minimalnej ilości tłuszczu. podawać na ciepło, najlepiej z polewą czekoladową :)
Smacznego!

P. (a właściwie K&D)



6 komentarzy:

  1. No, super placki... W moim przypadku byłoby miło, gdyby z tej męskiej inicjatywy jeszcze coś dobrego wynikło- szczyt możliwości męskiej części mojego domu to makaron z jajkiem i to jeszcze lekko przypalony :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiało pyszne być :) Ja mam takie szczęście, że męske inicjatywa nie dość, że się pojawia to z reguły z doskonałymi rezultatami (steki jadam tylko w Jego wykonaniu) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mocno czekoladowe. takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @ Paula - a ja o dziwo nie lubiłam kiedyś rzeczy stricte czekoladowych, dopiero ostatnio się przekonałam :)

    @ tu-tusia / kikimora
    faceci chyba ogólnie w kuchni są zdolni, tylko często leniwy. mój robi pyszne ciasta - baaaardzo rzadko, ale warto czekać....

    @ anonimowy - cześć Madziu ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Chłopiec w pasiastej pizamce- piękny film, również mój ulubiony!pozdrawiam i miłego weekendu:-)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)