sobota, 9 lipca 2011

Chocolate chip shortbread

Do pierwszego shortbread zbierałam się długo. Moim problemem jest bowiem to, że jestem uczulona na orzechy (w tym kokos), a większość krajanek je zawiera. Ale tym razem, kiedy nie miałam sił na robienie ciasteczek, a w domu kończyła mi się mąka, ten shortbread wydał mi się idealny. Według mnie jest bardzo dobry - delikatny, kruchy, smakuje jak lekkie ciasteczka z czekoladą. Genialne rozwiązanie na szybki przysmak dla gości. 

Chocolate chip shortbread
przepis autorstwa Sary Lewis z '200 cakes and bakes'
porcja na keksówkę o wymiarach 10 x 25 cm

Składniki:
na ciasto:
  • 150 g mąki
  • 25 g mąki ziemniaczanej
  • 125 g masła
  • 40 g drobnego cukru do wypieków
  • 75 g mlecznej czekolady
na posypkę:
  • odrobina cynamonu
  • 1 łyżka drobnego cukru
Piekarnik nagrzać do 160º. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Obydwie mąki przesiać do sporej miski. Dodać miękkie masło i wyrobić ciasto palcami, aż całość będzie przypominać kruszonkę. Wsypać cukier i posiekaną czekoladę, wyrobić ciasto.
Wyłożyć formę ciastem, docisnąć mocno. Nakłuć ciasto widelcem lub wykałaczką. Cukier i cynamon (te na posypkę) wymieszać ze sobą i posypać nimi ciasto.
Piec przez 20 - 25 minut, aż ciasto będzie lekko złote. Wyjąć z piekarnika, odczekać, aż  lekko przestygnie.  Pokroić na 10 kwadratów. Można przechowywać w pojemniku przez około 5 dni. 

Smacznego!
J.

3 komentarze:

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)