poniedziałek, 4 lipca 2011

Razowe ciasteczka z platkami owsianymi i czekoladą

Piekłam już wiele ciasteczek owsianych, bo mam do nich wielką słabość. Muszę jednak przyznać, że te według mnie są jednymi z najlepszych. Jak nie najlepszymi. Są bowiem idealne - czekoladowo-owsiane, aż sama nie wiem, co można by w nich ulepszyć.

Razowe ciasteczka z platkami owsianymi i czekoladą
przepis pochodzi od Dorotki
porcja na 25-30 ciasteczek

Składniki:
  • 120 g miękkiego masła
  • 70 g brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 100 g płatków owsianych
  • 140 g mąki razowej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g czekolady, posiekanej (lub groszków czekoladowych); czekolada dowolna, może być Wasza ulubiona
Masło utrzeć z cukrem przy pomocy miksera. Dodać jajko, dalej ucierając. Wsypać resztę składników, wymieszać.
Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Układać na blaszce wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Spłaszczać łyżką.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 minut, aż ciasteczka zaczną się lekko brązowić. Poczekać około minuty przed zdjęciem z blaszki, potem studzić na kratce.

Smacznego!
J.

6 komentarzy:

  1. Tak mało składników, a takie pyszne to musi być... Fajnie by jeszcze smakowały z wiórkami kokosowymi, mam słabość do ich smaku w połączeniu z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale te ciasteczka smacznie wyglądają! :3 Pycha, chętnie bym ukradła kilka.. na podwieczorek <3! Mmm :3

    OdpowiedzUsuń
  3. ale fajne ciasteczka, idealne do pochrupania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już od jakiegoś czasu mam ogromną ochotę na ciasteczka owsiane i nie mogę się zdecydować jakie zrobić. Ale te wyglądają genialnie. *_*

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasteczka muszą być pyszne jeśli mają takie super składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. PIEKŁAM TE CIASTECZKA KILKA RAZY DĄŻĄC DO DOSKONAŁOŚCI I NIGDY MI NIE WYSZŁY TAK JAK TE NA ZDJĘCIACH.ISTNY KOSZMAR. CIĄGLE MI SIĘ ROZLEWAJĄ W TRAKCIE PIECZENIA.W CZYM PROBLEM?

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)