wtorek, 5 lipca 2011

Tarta jagodowa

Już od ponad miesiąca miałam wielką ochotę na jagody. Tak od momentu, kiedy na blogach pojawiły się pierwsze przepisy z nimi. Zatem, gdy mój wujek kupił te owocki bardzo się ucieszyłam. I upiekłam pyszną tartę. Dla mnie tarty to ciasta idealne - mają w sobie dużo pysznego nadzienia i można je jeść w nieskończoność.
Ta jest wspaniale aromatyczna. Muszę jeszcze pochwalić przepyszny spód z przepisu Pierre'a Herme'a. Nie jest słodki i jest wyśmienicie delikatny. 
Tarta jagodowa
przepis na spód pochodzi z książki Desserts by Pierre Herme
porcja na formę do tarty o średnicy około 25cm

Składniki:
na ciasto:
  • 120g masła
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 30ml mleka
  • 170g mąki pszennej
  • 1/3 łyżeczki cukru
  • 1 małe żółtko
na nadzienie:
  • 400g jagód
  • 60g cukru pudru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Zagnieść ciasto z masła, soli, mleka, mąki, cukru i żółtka. Ciasto zawinąć w folię i schować do lodówki na około 2 godziny.
Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Formę do tarty posmarować masłem i oprószyć bułką tartą. 
Schłodzone ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę (dnow i ścianki), ponakłuwać spód widelcem.
Jagody przebrać, delikatnie opłukać. Dokładnie wymieszać owoce z cukrem i mąką ziemniaczaną. Rozłożyć równomiernie na na cieście.
Wstawić ciasto i piec 30 minut.
Wyjąć z piekarnika. Po wystudzeniu można obsypać ciasto cukrem pudrem.

Smacznego!
J.

12 komentarzy:

  1. mmm...:)
    widzę, też tę tartę w wydaniu z malinami:) maliny i jagody razem:)mniam:P

    pychotka:)
    pozdrawiam:)
    kullinaria:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała tarta, bardzo efektowna i na pewno pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. na tle tej bili wygląda pięknie. jagodowe kuleczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, wszędzie te jagody, a ja jeszcze ich w tym roku nie jadłam :( Tarta bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem przekonana, że smak musiał być bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo tak. Tak cudownie owocową tartę mogłabym jeść codziennie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Działa na zmysły, oj działa! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. przepisy wegetariańskie
    Jak byłam na rowerach na Kaszubach to wszędzie wypatrywałam jagód i nigdzie nie było - dopiero w Łodzi w sklepie je spotkałam. ;) Ale na szczęscie borówki zaraz dojrzeją u mnie w domu w ogórdku!

    Lena
    Malin eż już się nie mogę doczekać. To moje ulubione owoce! I taka tarta z malinami rzeczywiście może być pyszna!

    Katarzyna
    Dziękuję! Była pyszna, a na żywo jeszcze apetyczniejsza!

    Kaś
    Dziękuję!

    Asieja
    Dziękuję! Owoce to zawsze na zdjęciach wychodzą pięknie!

    Wedelka
    Dziękuję! Musisz więc tak jak ja się w końcu na nie skusić! To takie wspaniałe owoce! :)

    Doctor
    Była bardzo smaczna, masz rację :)

    Nemi
    Dziękuję!

    Arven
    Codzienne jedzenie tarty = bajka!

    Russkaya
    Działała bardzo na zmysły! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow wygląda smakowicie.... chyba się skuszę na taką tartę i zrobię w przyszły weekend :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)