sobota, 12 maja 2012

Czekoladowe muffiny z ricottą



Ech, chyba jestem zmuszona ogłosić oficjalną przerwę w blogowej aktywności. Czas ucieka mi między palcami, czerwiec będzie baaardzo trudny. Znając życie nie wytrzymam i coś upiekę, ale to tak naprawdę okazjonalnie, na odstresowanie :) Jak już zdam, co muszę, raz dwa na pewno wracam, bo przecież blogowanie to taka miła aktywność. 
A dziś przedstawiam zrobione niedawno muffiny czekoladowe, jednak nie takie zwykłe, bo z dodatkiem pysznego serka ricotta - nadaje babeczkom ciekawą, delikatniejszą strukturę. Zdecydowanie polecam!


Czekoladowe muffiny z ricottą
porcja na 12 muffinów


Składniki:
  • 250 g serka ricotta
  • 1 duże jajko
  • 180 g jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szlanki oleju
  • 1 i 2/3 szlanki mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 60 g kakao
  • 60 g drobno posiekanej czekolady (u mnie gorzka)
W jednej misce wymieszać składniki mokre: ricottę, jajka, jogurt, olej.
W drugiej misce wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, kakao.
Połączyć zawartość obu misek, dodać posiekaną czekoladę, wymieszać.
Nakładać do formy wyłożonej papilotkami do ok 3/4 wysokości foremki. Piec około 20 minut, do tzw suchego patyczka w temperaturze 180 stopni.


Smacznego!
P.


4 komentarze:

  1. Takich jeszcze nie jadłam, ale co czekoladowe to już kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj czuję, że by mi smakowały takie czekoladowe i z dodatkiem ricotty :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, z ricottą muszą być bombowe! Jak dotąd jeszcze nie miałam okazji użyć tego serka do muffinek :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)