sobota, 11 sierpnia 2012

Owsiane muffiny z owocami



Aż wstyd przyznać, ale w czasie mojego wyjazdu tęskniłam za pieczeniem niemal tak samo jak za najbliższymi. Zwłaszcza, że podglądałam w internecie wysyp sezonowych owoców na blogach. Nic dziwnego, że odkąd wróciłam, niemal codziennie spędzam czas w kuchni. Te muffiny przygotowałam z samego rana przed spotkaniem z osobą, za którą stęskniłam się szczególnie ;p właściwie mogłam się wyspać albo szczególnie wystroić, ale nie, ja musiałam wyczarować coś pysznego. Na zasadzie trochę tego, trochę tamtego powstały muffiny owsiane z borówkami i wiśniami. Były idealne na późne drugie śniadanie w miłym towarzystwie. W moim prywatnym muffinowym rankingu plasuja się wysoko, jeśli nie najwyżej. Nie za słodkie, zyskują ciekawą konsystencję dzięki płatkom, a całość idealnie wieńczą owoce sezonowe. Nie muszę chyba pisać, że wszystkie babeczki zniknęły w ciągu zaledwie kilku godzin... wspomnę tylko, że dwie jedna po drugiej pochłonęła mama mojego D., a to chyba pochwała, zwłaszcza że raczej nie jada słodyczy :)

 
Owsiane muffiny z owocami
przepis inspirowany Małą Cukierenką
porcja na 12 muffinów

Składniki:
  • 1 szklanka mąki 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
  • 1/2 szklanki otrębów granulowanych 
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/3 szklanki rozpuszczonego, ostudzonego masła
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki cukru (trochę mniej jeśli używa się słodkich owoców)
  • 200g owoców (u mnie 100 g borówek i 100g wydrylowanych wiśni)
W misce wymieszać mąki, proszek do pieczenia, sodę, płatki i otręby. Odstawić.
W drugiej misce wymieszać jajko, cukier, masło, mleko. Dodać suche składniki do mokrych i wymieszać, aż wszystkie składniki będą mokre. Dodać owoce i wymieszać. Ponakładać masę do foremek wyłożonych papilotkami. Wierzch można dodatkowo posypać otrębami granulowanymi. 
Piec przez 20-25 minut w temperaturze 180 stopni aż będą lekko brązowe. 


Smacznego!
P.

1 komentarz:

  1. Przepis wart zapamiętania. Te muffinki wyglądają niezwykle apetycznie.

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)