wtorek, 20 sierpnia 2013

Jogurtowe cisto z wiśniami



Poprzedni owocowy placek tak mi przypadł do gustu, że po prostu musiałam przy pierwszej lepszej okazji wypróbować coś podobnego :) Tym razem ciasto jogurtowe z wiśniami. By nie było tak całkiem banalnie - z dodatkiem migdałów, które wzbogaciły smak. Prosto, szybko, smacznie. Dla mnie bomba. A najlepszą pochwałą (choć może powinnam obawiać się konkurentki?) niech będzie to, że koleżanka D., dostawszy od niego kawałek w pracy zaproponowała mu małżeństwo (oczywiście przypisał sobie moje zasługi, twierdząc, że sam piekł...).

Jogurtowe ciasto z wiśniami
na podstawie przepisu Evenki

Składniki:
  • 3 jajka
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 50 g płatków migdałów
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 i 1/2 szklanki wydrylowanych wiśni
  • cukier puder do posypania


Wiśnie posypać 2 łyżkami mąki i delikatnie przemieszać (dzięki oprószeniu mąką puszczą mniej soku).
Jajka ubić z cukrem i cukrem. Dodać jogurt , olej i dobrze wymieszać. Stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i migadałami. Wyłożyć do nasmarowanej tłuszczem lub wyścielonej pergaminem blachy (u mnie 20x30 cm). Na wierzch wysypać wiśnie i powciskać je nieco w ciasto. Piec w temperaturze 200 stopni przez 30-40 minut (sprawdzić patyczkiem). Po ostudzeniu obficie posypać cukrem pudrem.


Smacznego!
P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)