sobota, 16 kwietnia 2011

Ciasto bananowo-kakaowe


W Carrefourze banany w promocji, więc kupiłam kiść. Co z tego, że wcale takich świeżych nie lubię. Za to przetworzone są ok. Więc przetworzyłam. W mokre, aromatyczne ciasto, którego zapach tuż po wyjęciu z piekarnika był tak intensywny, że pierwszy kawałek zjadłam gdy ciacho jeszcze parowało ;p Chętnie zjadłabym całe, ale dzielnie obdzieliłam nim najbliższych.


Ciasto bananowo-kakaowe

na podstawie tego


Składniki:
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 1 duże jajko (u mnie 2 małe)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1 1/2 szklanki zmiksowanych, dojrzałych bananów (u mnie 4 małe)
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1/4 szklanki gorzkiego kakao
  • szklanka ziaren i posiekanych bakalii, ziarna (u mnie rodzynki, daktyle, morele, słonecznik, siemię lniane, otręby)
Piekarnik nastawić na temperaturę 180 st C. Blachę (u mnie tortownica o średnicy 22cm) natłuścić i posypać mąką/bułką tartą. Masło utrzeć z cukrem. Dodać jajka i wanilię i dalej ucierać. Dodać zmiksowane banany. Mąkę przesiać, połączyć z proszkiem, sodą i solą, dodać do masy bananowej. Ciasto podzielić na 2 równe części. Do jednej dodać kakao, wymieszać i wylać do tortownicy (masa będzie gęsta, rozprowadzić i wyrównać łyżką). Na warstwę kakaową wyspać bakalie. Następnie wyłożyć jasną masę, uważając by warstwy się nie połączyły. Piec 30-40 min (koniecznie sprawdzić pod koniec pieczenia patyczkiem czy ciasto jest gotowe). Przestudzić na siateczce (lub, jak w moim wypadku - skosztować od razu...)

Smacznego!
P.

2 komentarze:

  1. Zabiłabym za takie coś. Przydałoby się na deser w niedzielę.

    <3
    Madzia

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja kocham banany a ciasta bananowe nie ;p ale z pewnością jest pyszne :* tzn. było :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)