poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Ciasto otrębowe

Na  święta miło zjeść jakieś lekkie, niesłodkie ciasto. Ja to zrobiłam z myślą o mojej siostrze - ona lubi "zdrowe przysmaki". I to ciasto też bardzo polubiła. Ja niestety jego nie jadłam, bo jestem uczulona na orzechy, ale podobno jest pyszne! Pożywne, zdrowe i aromatyczne. Można je też zrobić ze startymi jabłkami - wtedy będzie wilgotniejsze. 

Ciasto otrębowe
przepis z mojewypiekiz lekkimi zmianami
porcja na foremkę o wymiarach 30x15 cm (może być węższa, wtedy ciasto będzie wyższe)

Składniki:
  • 2 szklanki otrębów
  • 2/3i brązowego cukru
  • pół szklanki suchego maku
  • pół szklanki mąki pszennej
  • 100 g orzechów włoskich, posiekanych z grubsza
  • 100 g rodzynek
  • 190 g masła lub margaryny
  • 4 jajka (oddzielnie)
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka aromatu migdałowego 
Polewa kakaowa z żelatyną (zawsze błyszcząca):
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki kakao
  • 60 g masła
  • 1 łyżeczka żelatyny 

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Powoli dodawać cukier, dalej ubijając. Dodać żółtka i ubić. Dodać otręby, mak, wymieszać. Tłuszcz rozpuścić i gorący (ja lekko ostudziłam) wlać ostrożnie do ciasta, wymieszać. Mąkę z proszkiem przesiać, wymieszać i wsypać do ciasta. Dodać aromat migdałowy. Wsypać bakalie i wymieszać.
Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem foremki.
Piec w temperaturze 180ºC przez 50 - 60 minut, do tzw. suchego patyczka. Przestudzić.
Przygotować polewę: Żelatynę zalać niewielką ilością gorącej wody, wymieszać do rozpuszczenia. Resztę składników zagotować. Dodać żelatynę do reszty masy. Wymieszać dobrze i przestudzić. Jak już lekko zgęstnieje, polać ciasto.

Smacznego!
J. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)