sobota, 5 lutego 2011

Piernikowe ciasto jabłkowe

Chyba nie będę oryginalna. Jeżeli ktoś by mnie zapytał jaki jest mój ulubiony mistrz kuchni bez wahania powiem Gordon Ramsay. I tu nie chodzi tylko o wszystkie programy telewizyjne, w których był i jest obecny (które swoją drogą też z zapaleniem oglądam). Chodzi o całą jego kuchnię i osobowość, którą za pomocą jej wyraża. Smakowite, a zarazem wykwintne ciasta. Tak jak i to. 


Piernikowe ciasto z jabłkami
Autor: Gordon Ramsay (zaskakujące, bo nie bezpośrednio, ale u Liski przepis znaleziony)

Składniki:

  • 1 kg jabłek, obranych i pokrojonych na cienkie plasterki
  • 50 g cukru pudru
  • 30 g masła
  • 225 g mąki pełnoziarnistej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru w proszku
  • 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 50 ml oliwy
  • 1 jajko
  • 2 jabłka, obrane i pokrojone w cienkie plasterki (do ułożenia na cieście)
Do posmarowania: 2 czubate łyżki dżemu morelowego (użyłam brzoskwiniowego, podgrzanego z 1 łyżką wody)

Tortownicę o średnicy 23 cm posmarować masłem, wyłożyć papierem (ja oprószyłam otrębami, J.).
Plasterki jabłek wrzucić do garnka, dodać cukier puder i masło i dusić na dużym ogniu ok. 10-12 minut, mieszając. Jabłka powinny się rozpaść a woda wyparować. Utłuc na puree. (uczyniłam to młotkiem, bo sitko do tłuczenia ziemniaczków się dzień wcześniej popsuło :) ) Ostudzić.
Piekarnik nagrzać do 170 st C.
W misce wymieszać mąkę z przyprawami, solą, sodą i proszkiem do pieczenia. Dodać jajko i oliwę, następnie puree. Wymieszać i przełożyć do przygotowanej tortownicy.
Wstawić do piekarnika i piec 30-35 minut. Wyjąć, na wierzchu ułożyć plasterki z dwóch pozostałych jabłek, spryskać sokiem z cytryny i ponownie wstawić do piekarnika i dopiekać kolejne 30-35 minut.
Po upieczeniu posmarować gorącycm dżemem, przestudzić lekko w formie, następnie wyjąć z niej i podawać ostudzone.

Smacznego!

J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)