piątek, 27 maja 2011

Lody bananowe


Przepis na takie lody bananowe jest bardzo popularny. Są one pyszne, stosunkowo zdrowe oraz proste i szybkie w wykonaniu! Choć proste, muszę przyznać, że wyszły mi za drugim razem. Trzeba bowiem banany nadziać na wykałaczkę lub patyczek do lodów, a nie coś szerszego. Nie mogą też one być zbyt dojrzałe - wtedy nam się tylko rozpadną w czekoladzie. :) Pychotka!

Lody bananowe
porcja na 8 lodów

Składniki:
  • 8 patyczków do lodów/ długich wykałaczek/ czegoś pasującego w zamian
  • 4 banany - najlepiej średnio dojrzałe
  • 150 g czekolady gorzkiej (lub innej, którą lubicie)
  • 2 łyżki oleju (u mnie z pestek winogron, może być słonecznikowy)
  • dodatek do obtoczenia: kolorowa posypka, zmielone migdały (może to być kokos, inne orzechy, biała czekolada lub na co tylko macie ochotę)
Banany obrać, umyć, przekroić na pół. Każdą połówkę nabić na patyczek do lodów (lub to, co go zastępuje). Ułożyć na talerzyku i odstawić do zamrażarki na przynajmniej 15 minut.
Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej (lub mikrofali) i wymieszać z olejem. Wyjmować po kolei banany z zamrażarki, obtaczać (zanurzać) w czekoladzie i szybciutko w posypce - czekolada na schłodzonych bananach będzie w mig zastygać. Schować na kilka godzin do zamrażarki. 

Smacznego!
J.

6 komentarzy:

  1. Nie robiłam takich jeszcze, a muszą pysznie smakować. Znana mi jest jedynie taka wersja- banana wkładamy do zamrażarki na jakieś pół godziny, miksujemy i gotowe :) Jak wyjdzie za rzadkie, to zmiksowaną masę można jeszcze włożyć do zamrażarki na trochę.
    Muszę koniecznie takie zrobić, chętnie bym je obtoczyła np. w prażonych płatkach migdałowych <3

    OdpowiedzUsuń
  2. o, też ciekawy pomysł kikimoro :)
    a z migdałami prażonymi z pewnością będą pyszne!
    Zapomniałam jeszcze wspomnieć, że widziałam gdzieś wersję z dmuchanym ryżem, co mi się wydaje intrygujące...

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie wyszły :) My też czasem robimy mrożone banany

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super pomysł na pewno wykorzystam :) moje dzieci uwielbiają wszytko co zimne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. @kikimora
    Takie o jakich mówisz od pewnego czasu czekają w moim archiwum na wstawienie na bloga - chyba najprostsze istniejące lody :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)