piątek, 20 maja 2011

Muffinki z otrębami owsianymi


Muszę przyznać na wstępie, że spośród naszej dwójki zdecydowanie bardziej na muffinkach zna się Paulina. Ja jakoś nigdy się nimi nie interesowałam. Wynikało to głównie z tego, że nie miałam do nich foremki. Nadal jej nie mam, ale zdecydowałam się spróbować zrobić muffinki z samych papilotkach. Nie jest to zbyt łatwe i jest pracochłonne, więc radzę raczej zainwestować w normalną formę. Z niej muffinki wychodzą też według mnie ładniejsze! 
Jakoś moje muffinki wyszły, choć w wersji mini. A poza tym pyszne! Są sycące, zaspakajają nawet duży apetyt i oczywiście są stosunkowo zdrowe! Mają mało tłuszczu i miód zamiast cukru. Więc można je jeść i jeść bez wyrzutów! :)

Muffinki z otrębami owsianymi
przepis pochodzi z In The Sweet Kitchen Regana Daley'a
porcja na 12 sporych muffinek (mi wyszło 20 mniejszych)


Składniki:
  • 1 szklanka (130g) mąki pełnoziarnistej 
  • 1 szklanka (150g) płatków owsianych
  • 1/3 szklanki (75g) brązowego cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy
  • 1 duże jajko, lekko roztrzepane
  • 1/4 szklanki (60ml) melasy lub miodu
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 2 łyżki oleju 
  • 1 i 1/4 szklanki (300ml) mleka
  • 0,5 szklanki (70g) rodzynek lub żurawiny

W dużej miscie wymieszać mąkę, otręby owsiane, cukier, proszek do pieczenia, sodę, sól, mielony cynamon i skórkę z pomarańczy.
W drugiej misce wymieszać lekko roztrzepane jajko, miód (melasę), aromat waniliowy, olej i mleko.
Mokre i suche składniki wymieszać dokładnie. Delikatnie dodać rodzynki.(Masa będzie płynna, więc będą tonąć.)
Nagrzać piekarnik do 205 stopni C. Wysmarować foremki do muffinek masłem. 
Nałozyć masę do foremek na muffinki, wstawić do piekarnika (na środkową wysokość) i piec 16-20 minut, aż wbijany patyczek będzie suchy. 


Smacznego!
J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)