czwartek, 30 czerwca 2011

Sezamki



Zmęczona, w ciągłym biegu znalazłam chwilę, gdy wpadłam do domu, aby zrobić Tacie sezamki. To jedne z Jego ulubionych przysmaków. Mnie natomiast tworzenie słodkości odpręża i pomaga w odpoczynku.
Od dawna się do nich zabierałam. I jestem z nich dumna, ponieważ wyszły pyszne. I ponieważ przy okazji robiłam pierwszy karmel w życiu. Ale z pewnością nie ostatni... :)


Sezamki
przepis pochodzi od Kuchareczki
porcja na około 20 sezamków (zależy od ich wielkości)


Składniki:
  • 200 g cukru
  • 200 g sezamu
  • 2 łyżki wody
  • 1 duża łyżka miodu płynnego
Sezam wysypać na suchą patelnię i podprażyć, aż zacznie pachnieć i zmieniać kolor na złoty. Może wydawać się, że jest go za dużo na patelni, ale spokojnie - trzeba po prostu stać nad nim cierpliwie i mieszać go drewnianą łyżką albo łopatką.
Gdy sezam będzie gotowy, przesypać go na duży talerz i chwilowo o nim zapomnieć.
Następnie wsypać do garnka cukier, dodać dwie łyżki wody i poczekać, aż wszystko się rozpuści i powstanie karmel. Podczas karmelizowania się cukru nie mieszać go, robić to dopiero, gdy zacznie lekko bulgotać i brązowieć.
Do gotowego karmelu dodać miód i zamieszać drewnianą łyżką. Następnie wrzucić wcześniej uprażony sezam i mieszać, aż masa się połączy. Robić to energicznie.
Szybko zdjąć z palnika. Wyłożyć na akrusz papieru do pieczenia, przykryć drugim arkuszem. Rozwałkować na grubość około 1cm.
Odkleić powierzchowny arkusz pergaminu. Pokroić sezamową masę ostrym nożem. Zostawić na chwilę do ostygnięcia. Przełożyć na tackę.


Smacznego!
J.


7 komentarzy:

  1. Ja nie przepadam, ale mój tata baaardzo lubi, chyba mu zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pierwszy karmel spalilam, za drugim razem bylo juz latwiej... Piekne te twoje sezamki, takie foremne!

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam!! :) pięknie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej ! Sezamki są przepyszne, a nie jadłam ich całe wieki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. smak mojego dzieciństwa teraz już zapomniany ;) świetnie, że je zrobiłaś! wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie wyglądają! Takie równiutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogromnie się cieszę, że Ci smakowały sezamki! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)