wtorek, 30 sierpnia 2011

Gruszka w czekoladzie


Kolejny dowód na to, że czasem naprawdę niewiele trzeba, by stworzyć coś pysznego i pięknego. Deser powstał spontanicznie - z potrzeby spożytkowania gruszek, za którymi szczerze mówiąc nie przepadam, za to lubią je moi rodzice. By zadowolić wszystkich przemieniłam owoce w wielkie czekoladki. Przygotowanie banalne, a wyszło wykwintnie. Myślę, że podobny deser można przygotować z innymi owocami, zawsze będzie smacznie.


Gruszka w czekoladzie
przepis na 1 porcje

Składniki:
  • spora gruszka
  • 30 g gorzkiej czekolady (min 70% kakao! mleczną też można wykorzystać, ale gorzka według mnie sprawdza się najlepiej)
  • łyżka otrębów owsianych

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej (kruszyć czekoladę do miseczki umieszczonej nad garnkiem z wrzątkiem, poczekać, aż się rozpuści, ewentualnie dodać kilka łyżek wody - masa powinna być gęsta, ale plastyczna).
Gruszkę umyć. odciąć dno i łyżeczką wydrążyć gniazdo nasienne. Powstały otwór napełnić roztopioną czekoladę. Zamknąć gruszkę odciętym kawałkiem. Oblepić owoc czekoladą do około 3/4 wysokości tak, aby spód się do niej przykleił (by było łatwiej nakładać czekoladę umieściłam gruszkę czubkiem w małym kieliszku). Obsypać otrębami. Chłodzić w lodówce przez przynajmniej godzinę, by czekolada stwardniała.

Smacznego!
P.

4 komentarze:

  1. Faktycznie, wygląda świetnie i smakuje pewnie podobnie. :) Gorzka czekolada jest najlepsza! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taki prosty przepis, a na pewno jest przepyszny :-) gruszki ostatnio jem codziennie, a gorzką czekoladę zawsze mam pod ręką, więc na pewno wyprobuje ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny szlafroczek dla gruszki :)
    Gorzka na pewno lepiej kontrastuje ze słodyczą gruszki niż mleczna

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, a ja dzisiaj na śniadanie taka zwyczajną zjadłam. Aż zapragnęłam czekolady :D

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)