poniedziałek, 24 października 2011

Bananowe ciasteczka owsiane



Chyba widać na naszym blogu zamiłowanie do płatków  owsianych. W tym wydaniu połączyłam je z bananami i powstały pyszne, mięciutkie ciasteczka. Idealne jest tu określenie 'chewy cookies', dla którego nie mogę znaleźć polskiego odpowiednika ;p.



Bananowe ciasteczka owsiane
Przepis z tej strony

porcja na około 30 sporych ciastek

Składniki:
  • 1 szklanka cukru (wychodzą mało słodkie, więc jeśli ktoś woli słodsze polecam dodać kilka łyżek więcej)
  • 1 szklanka masła
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka mielonych goździków
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 5 małych dojrzałych bananów zmiksowanych na puree
  • 2 i 1/2 szklanki płatków owsianych (u mnie pół na pół górskie i błyskawiczne)
  • 1/2 szklanki groszków czekoladowych
Nagrzać piekarnik do 190 stopni. Blaszki wyłożyć papierem do pieczenia.
Cukier utrzeć z masłem i jajkami. Dodać pozostałe składniki w podanej kolejności, dokładnie mieszając mikserem na wolnych obrotach. Ciasto przekładać łyżką na blaszkę formułując dowolny kształt ciastek. Piec 10-12 minut. Ciasteczka mogą wyglądać na niedopieczone, jednak po wystudzeniu na kratce są idealne - miękkie, lekko ciągnące. 


Smacznego!
P.

2 komentarze:

  1. urocze! Mam wyjatkowy sentyment do tego typu ciastek :). chetnie zawsze takie kupuje na bazarku gdy mam lenia, ale po co gdy podalyscie mi teraz taki fajny przepis :)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciasteczka:) z dodatkiem bananow jeszcze nie robilam ale skoro piszesz ze sa 'chewy' to koniecznie zrobie bo od dawna takich szukam!:)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)