niedziela, 23 października 2011

Mocno owsiane ciastka z żurawiną

 


Kocham płatki owsiane i dlatego bardzo lubię te ciasteczka. Jednak nie są one stworzone dla każdego, z doświadczenia wiem, że mężczyźni nie są ich miłośnikami. Są bowiem suche i nie mają wyraźnego smaku. Mnie natomiast urzekła ich prostota - brak w nich zwyczajnej mąki i cukru, jest natomiast wiele płatków owsianych i żurawiny, która nadaje kwaskowaty smak. Polecam każdemu, kto lubi zdrowe, proste przekąski. :)




Mocno owsiane ciastka z żurawiną
autorem przepisu jest Nick Nairn
porcja na około 25 - 30 ciastek
Składniki:
  • 225 g średnio zmielonych płatków owsianych (raz dostałam gotowe, innym razem posiekałam w malakserze) + trochę potrzebnych podczas wałkowania
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki soli
  • 25 g suszonej żurawiny, drobno posiekanej
  • 1 łyżka masła
  • 150 ml wody
Nagrzać piekarnik do 170 stopni. Blaszki wyłożyć papierem do pieczenia.
Do naczynia wsypać i wymieszać ze sobą zmielone płatki, sodę i sól. Dodać żurawinę, wymieszać.
W garnuszku podgrzać 150 ml wody i masło, aż tłuszcz się rozpuści.
Wodę z masłem (może być gorąca) wlać do suchych składników i wymieszać dokładnie łyżką. Na początku masa będzie rzadsza, ale płatki zaczną szybko absorbować wodę, zmiękną, a ciasto zgęstnieje.
Blat wysypać zmielonymi płatkami. Masę rozwałkować na grubość 5 mm, podsypując również płatkami, by ciasto się nie kleiło. Foremkami wycinać dowolne kształty, szerszym nożem przenosić na wyłożoną papierem blachę. Układać na blaszce, w niewielkiej odległości od siebie (praktycznie nie rosną).
Piec przez około 20 minut, odwracając ostrożnie ciasteczka co 5 minut (jeśli się jest bardziej leniwym można to zrobić raz, po 10 minutach ;)). Ciasteczka powinny być złote i chrupiące, wtedy wyjąć je z piekarnika. Studzić na kratce. Można je przechowywać w zamkniętym pojemniku do 5 dni.


Smacznego!
J.

5 komentarzy:

  1. w sam raz do mleka. dużo błonnika mają więc zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam te ciasteczka na blogu Moje Wypieki. Jeszcze nie miałam okazji ich roić, ale na pewno mi zasmakują- lubię płatki owsiane same w sobie. Mój tata natomiast ich nie znosi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam;0

    A można po prostu z mieszanki robić kuleczki i spłaszczać? tak było by łatwiej i szybciej;-)

    Pozdrawiam Kama;-)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)