niedziela, 2 października 2011

Piernik marchewkowy


Jak już wspominałam, uwielbiam warzywa w wypiekach. A ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych, choć ma tendencję do zakalca.Ale ta wersja jest bezpieczna, zawsze wychodzi. A do tego ma wspaniały piernikowy aromat. Aż zapachniało świętami, mimo że do grudnia daleko...

Piernik marchewkowy
przepis z kartki wyrwanej przed laty z Kuchni

Składniki:
  • 500 g mąki
  • 3 szklanki startej marchwi 
  • 4 jajka
  • 1/2 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • korzenna przyprawa do piernika
  • garść drobno pokrojonych orzechów
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wymieszać wszystkie składniki w podanej kolejności. Powstałe ciasto wlać do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą blachy. Piec około godzinę  (do suchego patyczka) w  temperaturze 180 stopni. Podawać na zimno, lub na ciepło, np. z dodatkiem lodów waniliowych. Ja podałam z sosem bananowym (jogurt naturalny zmiksowany z bananem z dodatkiem cynamonu i ozdobiony pestkami granatu).


Smacznego!
P.

2 komentarze:

  1. Fantastycznie wygląda, a jak musiał pachnieć... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam mniam, ja robiłam właśnie w zeszłym sezonie piernikowym taki. :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)