niedziela, 13 listopada 2011

Ciasto marchewkowe (Yummy scrummy carrot cake)


Moje pierwsze ciasto marchewkowe. Nie piekłam go wcześniej, ponieważ wszystkie przepisy, które mi się podobały były z orzechami. Nie robiłam tego również dlatego, że bardzo się bałam, iż powstanie mi w środku zakalec. Wyszło jednak wyśmienite - równomiernie upieczone, bardzo aromatyczne i pięknie pachnące. Wręcz idealne...

Ciasto marchewkowe
przepis Mary Cadogan
porcja na tortownicę o średnicy 18 cm

Składniki:
  • 175 g cukru muscovado
  • 175 ml oleju słonecznikowego
  • 3 duże jajka, lekko roztrzepane
  • 140 g obranych i startych marchewek (jedna średnia)
  • 100 g rodzynek
  • skórka starta z jednej dużej pomarańczy
  • 175 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • pół łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej (najlepiej świeżo startej)
Na polewę:
  • 90 g cukru pudru
  • 2 łyżki soku pomarańczowego
Piekarnik rozgrzać do 170 stopni. Tortownicę wysmarować masłem i wysypać mąką. 
Drewnianą łyżką wymieszać ze sobą cukier, olej i jajka. Dodać startą marchew, rodzynki i skórkę z pomarańczy, wymieszać. 
Wymieszać ze sobą mąkę, sodę, proszek do pieczenia i przyprawy. Dodać do mokrych składników i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką. Kiedy wszystkie składniki będą wilgotne przestać mieszać (nie mieszać zbyt długo). Ciasto powinno być miękkie i prawie płynne. 
Przelać miksturę do przygotowanej tortownicy i piec 40-45 minut, aż ciasto będzie sprężyste, gdy będzie się naciskać na jego środek, a wbity w środek patyczek będzie wychodzić suchy. Wyjąć z piekarnika i odstawić na 5 minut. Następnie wyjąć z tortownicy i studzić do końca na kratce. 
Zmiksować składniki na polewę, aż będzie lekko płynna (w razie potrzeby dodać więcej soku z pomarańczy). Polać ostudzone ciasto polewą, tworząc na nim artystyczną kratkę. Odstawić, aż polewa stężeje i podawać. 

Smacznego!
J.

3 komentarze:

  1. lubię robię i wszyscy naokoło zachwalają;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jeden z dwoch moich ulubionych przepisow na ciasto marchewkowe. Czesto do niego wracam i zupelnie sie nie dziwie, ze tak ci smakowalo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że wyjdzie mi równie piękne ciasto jak na zdjęciu :D

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)