poniedziałek, 12 grudnia 2011

Cinnamon sugar cookies



Cynamonowo=aromatycznie=świątecznie. Szukałam zatem przepisu na fajne cynamonowe ciacha i znalazłam, u mojej ukochanej Marthy Stewart. Choć muszę przyznać, że są bardziej "sugar" niż "cinnamon" (następnym razem dorzucę jeszcze łyżeczkę ;p), to i tak spełniły moje oczekiwania. Do tego w smaku bardzo maślane, co też lubię. W sam raz przed świętami.


 Cinnamon sugar cookies

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • 8 łyżek miękkiego masła
  • 1 duże jajko
  • szklanka cukru
  • 3 łyżki cukru waniliowego do posypania
Mąkę przesiać z sypki składnikami. Mikserem utrzeć masło z cukrem, a następnie z jajkiem. Masę połączyć z mieszanką mączną. Wyrobić ciasto. uformować dwa wałki i zawinąć w folię, chłodzić godzinę. Zimne ciasto dość cienko rozwałkować, wykrawać ciastka dowolnego kształtu i natychmiast umieścić je na blasze wyłożonej pergaminem. Ciasteczka posypać cukrem waniliowym. Piec w 170 stopniach 10-15 minut (kontrolować, by nie zaczęły się przypalać. Wystudzić na kratce.


Smacznego!
P.
'
 

5 komentarzy:

  1. Śliczne ciasteczka. Cynamonowych nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cynamon to moja ulubiona przyprawa do ciasteczek. Bardzo ładnie wyglądają. Zapraszam do mnie na konkurs http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=2902

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jakie fajne ciasteczka :) Chętnie porwałabym dwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne takie kruche ciasteczka:) Uwielbiam cynamon:)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)