środa, 28 marca 2012

Tarta ze szpinakiem i suszonymi pomidorami







Prezentowałam już moją ukochaną tartę szpinakową, która chyba nigdy mi się nie znudzi. Postanowiłam jednak nieco ją zmodyfikować, przez dodatek suszonych pomidorów (które kocham tak samo jak szpinak, i na których słoiczek wydaję co tydzień pieniądze...). Właściwie miałam nawet nie publikować przepisu, bo naprawdę niewiele różni się od poprzedniego, ale w ostatniej chwili sfotografowałam ostatni kawałeczek. Połączenie okazało się bowiem strzałem w dziesiątkę: cały wypiek został pochłonięty na jeden posiłek przez 3 nie takie znowu tłuściutkie dziewczęta, normalnie przynajmniej 1/4 powinna zostać na później ;p


Tarta ze szpinakiem i suszonymi pomidorami
Składniki na ciasto: 
  • 200 g mąki pszennej
  • 100g masła 
  • żółtko
  • duża szczypta gruboziarnistej soli morskiej
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
Składniki na nadzienie:
  • 300g mrożonego szpinaku
  • 120 g suszonych pomidorów (w oliwie)
  • 1 cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 100 g kremowego serka
  • 2 jajka
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • pół łyżeczki soli morskiej
  • łyżeczka bazylii
  • łyżeczka tymianku
  • łyżeczka estragonu
  • 3 łyżki oliwy (z zalewy pomidorów)

W dużej misce połączyć mąkę z solą. Dodać kawałeczki masła zagnieść  szybko do czasu, aż utworzą się grudki. Dodać żółtko i śmietanę i szybko zagieść kulę ciasta. Przykryć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 1 h.
Piekarnik nagrzać do 180 st C. Na blacie obsypanym mąką, rozwałkować ciasto na cienki okrąg i wyłożyć nim wysmarowaną masłem  formę do tarty, nakłuć ciasto widelcem w kilku miejscach. Podpiekać około 15 minut (najlepiej pokryć tartę papierem do pieczenia i obciążyć fasolą/grochem).
Cebulkę drobno posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę, oba warzywa podsmażyć z solą na oliwie. Dodać szpinak i razem dusić na wolnym ogniu, aż się całkowicie rozmrozi.  Pomidory posiekać w mniejsze kawałki i dodać do szpinaku, jeszcze chwilkę poddusić. Wmieszać do masy serek a następnie całość zdjąć z ognia. Jajka roztrzepać, dodać śmietankę i przyprawy, dobrze wymieszać i przelać do szpinaku. Na podpieczoną tartę wyłożyć  masę szpinakowo-pomidorową. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 25 minut. Podawać od razu.

Smacznego!
P.


5 komentarzy:

  1. Przepyszne zestawienie składników tej tarty. Zupełnie jakby była "szyta" dla mnie ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe zestawienie, choć szpinaku jeść nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne połączenie :) ja często łączę szpinak z suszonymi pomidorami - kocham jak Ty oba :D ostatnio połączyłam dodatkowo oba składniki z wędzonym łososiem ! BOMBA! :)
    a twój przepisik na tarte dodaje do ulubionych ;> chyba wiem co będzie u mnie w piątek na kolacje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. szpinak z suszonymi pomidorami moja miłość :).

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe połączenie, jeszcze go nie próbowałam. ja też kocham szpinak i kocham suszone pomidory. A próbowałaś suszonych pomidorów bez oliwy - takich suszonych jak rodzynki? są niesamowicie słodkie, mają wg mnie zupełnie inny smak niż te w oliwie - w oliwie są słonawe. Zachęcam do spróbowania.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)