czwartek, 7 czerwca 2012

Racuszki rabarbarowo-jabłkowe




Nie ma to jak zacząć przygotowywać post, a potem na kilka godzin zająć się czymś innym (tak - nauką, dziś akurat prawa konstytucyjnego...) i nie zauważyć, że post się jednak dodał. Przynjamniej pooglądaliście sobie zdjęcia. Ale już edytuję, będzie przepis :) Takie oto pyszne racuszki zrobiłam kilka dni temu na słodki obiad, w ramach odstresowywania się. Wyszły tak dobre, że zjadłam przynajmniej podwójną porcję :> Szczerze mówiąc robiłam je na tyle spontanicznie, że już sama nie jestem pewna proporcji, także podaję na wyczucie - masa powinna być po prostu dość gęsta.


Racuszki rabarbarowo-jabłkowe
porcja na kilkanaście placuszków 


Składniki:
  • 1 łodyga rabarbaru
  • 1 jabłko
  • 2 jajka
  • szklanka mąki
  • 6 łyżek cukru
  • 3 łyżki oleju
  • 150 g jogurtu natuaralnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Jabłko i rabarbar zetrzeć na dużych oczkach tarki. Oddzielić żółka od białek. Żołtka wymieszać z cukrem, jogurtem, olejem i mąką przesianą z proszkiem. Dodać rabarbar i jabłko. Białka ubić na sztywno i delikatnie wmieszać do masy. Nakładać masę łyżką na dobrze rozgrzaną, natłuszczoną patelnię i smażyć z obu stron aż się zrumienią. Podawać  na ciepło, posypane cukrem pudrem.




Smacznego!
P.




1 komentarz:

  1. Witam;)
    Podobają mi się Twoje racuchy;) Zapraszam do dodania ich do Akcji Racuchy wszelkiej maści.
    szczegóły tutaj: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/racuchy-wszelkiej-masci
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)