piątek, 23 listopada 2012

Prosta tarta z musem jabłkowym


Jesień upływa nam w takim pędzie, że blog cierpi na niedostatek publikacji, za to archiwum przepisów zastraszająco szybko się rozrasta... Dziś kolejne zaległe ciacho. To chyba najprostsza tarta, jaką w życiu zrobiłam. Przygotowana głównie z racji nieskończonych zapasów jabłek od babci, które trzeba było w końcu przetworzyć. Powstały dziesiątki słoiczków z musem, który prawie codziennie dodaję do moich śniadań. Dla części musu zabrakło słoiczków, ale u mnie nic się nie marnuje, no i nie ma czegoś takiego, jak niesmaczne ciasto z jabłkami, więc raz dwa zagniotłam kruche ciasto, mus doprawiłam i voila, można było wcinać.





Prosta tarta z musem jabłkowym

Składniki:

Spód:
  • 200 g mąki
  • 100 g masła
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 jajko
Farsz:
  • 400-500 g musu jabłkowego*
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżka brązowego cukru 
  • garść posiekanych orzechów włoskich
*Mus jabłkowy: jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne, pokroić w niewielkie cząstki. Dusić na wolnym ogniu z niewielką ilością wody (jeśli jabłka są bardzo kwaśne - dodać cukier według uznania), aż jabłka całkowicie się rozpadną, tworząc mus. Ostudzić. Można przechowywać kilka dni, dodawać np. do ciast, czy owsianki / zapasteryzować w słoikach.

Masło posiekać z mąką, dodać cukier oraz jajko i szybko zagnieść ciasto, uformować kulę i schłodzić ją przez około godzinę w lodówce (pominęłam, bo się spieszyłam, ale polecam schłodzić). Ciasto rozwałkować i wylepić nim wysmarowaną masłem i wysypaną kaszą manną / bułką tartą formę do tarty. Ponakłówać widelcem. Na wierzchu położyć obciążony np. grochem papier do pieczenia . Podpiekać w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni przez około 15 minut, zdjąć obciążenie i piec przez kolejne 10 minut. 
Na podpieczoną tartę wyłożyć mus jabłkowy wymieszany z cynamonem i cukrem, wierzch posypać orzechami. Piec przez 15 minut. Smaczne i na ciepło, i na zimno.


Smacznego!
P.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)