poniedziałek, 10 grudnia 2012

Blok czekoladowy



Jak smakował PRL? Na szczęście nie było mi dane zaznać. Wiem jednak, że blok czekoladowy to ówczesny przysmak, który do dziś - przez sentyment, czy może dzięki swej prostocie - często gości w polskich domach. Przyznam, że sama nigdy tej słodkości nie jadłam, jednak przygotowując na zajęcia projekt o marketingu PRL przyszło mi wyczarować blok dla mojej grupy. Ku mojemu zaskoczeniu rozszedł się błyskawicznie, więc chyba naprawdę jest w nim coś interesującego / smacznego... Szokiem była też dla mnie łatwość wykonania, aż smutno mi było, że tak szybko poszło. Muszę jednak przyznać się do małego błędu, przed którym w niektórych przepisach ostrzegano - nie wystudziłam dostatecznie tłuszczu, przez co trochę się odwarstwił na zewnątrz bloku. Ale nieważne, ta wpadka nie umniejsza efektowi. Smakowało, a to najważniejsze. 

Blok czekoladowy

Składniki:
  • 400 g pełnego mleka w proszku
  • szklanka cukru
  • kostka margaryny
  • 5 łyżek kakao
  • kilka łyżek mleka (opcjonalnie)
  • 2 duże paczki herbatników

Na małym ogniu rozpuścić margarynę z cukrem, dodać kakao, ostudzić. Mleko w proszku wsypać do dużej miski, dolać do niego masę kakaową. Całość dobrze wymieszać (najlepiej mikserem), aż powstanie jednolita, gęsta masa (można dodać odrobinę mleka, by składniki łatwiej się łączyły). Herbatniki z grubsza pokruszyć i wmieszać do masy. Całość przełożyć do wyłożonej papierem długiej keksówki. Wyrównać wierzch. Chłodzić przez kilka godzin, tak by blok całkowicie stężał. 

Smacznego!
P.


4 komentarze:

  1. twardy, czekoladowy.. idealny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam blok czekoladowy, mimo, że o PRL zahaczyłam tylko w pieluchach. :) I świetny pomysł na urozmaicenie prezentacji w szkole!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie rzeczy zawsze mi smakowały! Ale mi slinka cieknie!:)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)