piątek, 1 marca 2013

Muffinki pizzowe

Dawno nie proponowałam wytrawnych wypieków. Miałam akurat w domu sporo smakowitych resztek, wymyśliłam więc, by przygotować muffiny w wersji a la pizza - z serem, szynką, pomidorem i ziołami. Muszę przyznać, że to był strzał w dziesiątkę - powstała przepyszna, pięknie pachnąca przekąska. "Pizzerinki" były najlepsze na ciepło, od razu po wyjęciu z pieca, ale okazały się także wspaniałe na zimno - zabrałam je następnego dnia jako drugie śniadanie na uczelnię. Dodam jeszcze małą wpadkę kulinarną: taka była z siebie zadowolna mieszając składniki, że dopiero po napełnieniu kilku papilotek masą uświadomiłam sobie, że pominęłam proszek do pieczenia i sodę, a bez nich babeczki przecież by mi w ogóle nie wyrosły. Szybko naprawiłam błąd i na szczęście wyszło pysznie.
Muffinki pizzowe

Składniki:
  •  1 i 1/3 szklanki mąki (część zastąpiłam otrębami)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/3 szklanki przecieru / soku pomidorowego
  • garść pokrojonej w kosteczkę szynki/kiełbaski
  • dwie garście startego żółtego sera
  • łyżeczka soli
  • pół łyżeczki pieprzu
  • łyżka ziół prowansalskich (lub innych ziół według upodobania)
W misce wymieszać mąkę z przyprawami, proszkiem i sodą. W drugiej misce wymieszać jajka z olejem i przecierem pomidorowym. Zawartość obu misek połączyć dodając ser i mięso. Masę nakładać do wyłożonej papilotkami formy na muffiny. Piec przez około pół godziny w temperaturze 180 stopni. 

Smacznego!
P.

1 komentarz:

  1. proponuje dać 1/2łyzeczki soli, robiłam takie z dodatkiem 1łyzeczki soli- wyszły za słone...

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)