sobota, 20 lipca 2013

Śniadaniowy tydzień: horchata - napój migdałowo-ryżowy



Sniadanie po raz 4. Tym razem oryginalne - za tajemniczą nazwą horchata kryje się cudownie orzeźwiający napój. To mlecznobiały drink, który idealnie gasi prganienie w gorących światach na całym świecie, receptury różnią się w zależności od regionu. Podstawa to tajemnicze bulwy Chufas - ziemne migały wyglądem przypomnające ryż (cokolwiek to oznacza...). Wersja uproszczona wykorzystuje zblendowane ziarna ryżu i "mleko" powstałe z odciśniętych migdałów. Dużo zachodu! Ale spokojnie, moja śniadaniowa wersja na upalny poranek jest wręcz banalna - wystarczy skorzystać z gotowych roślinnych napojów - migdałowego (dla mnie absolutny hit nawet bez żadnych dodatków) i ryżowego. Do tego dodatek ode mnie - świeża mięta, która nadaje całości jeszcze bardziej orzeźwiającego charakteru. Nie mam pojęcia, jak smakuje oryginalny drink, ale nie wiem, czy może być lepszy od mojej uproszczonej mieszanki - jest fantastyczna! 

Horchata z miętą

Składniki:
  • szklanka napoju migdałowego Alpro
  • szklanka napoju ryżowego Alpro
  • garść listków świeżej mięty
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżka cukru (można pominąć)
  • kilka kostek lodu

Wszystkie składniki wrzucić do blendera i miksować do uzyskania białego napoju z lekką pianka na wierzchu. Podawać koniecznie na zimno!


Smacznego!
P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)