czwartek, 12 grudnia 2013

Kruche pierniczki choinkowe



Ja nie muszę się ograniczać (co do produktów, bo co do kalorii to już inna kwestia, hihi), więc po bezglutenowych propozycjach od Asi pora na moje, bardzo tradycyjne, wręcz najzwyklejsze z możliwych, kruche pierniczki! Są proste w przygotowaniu, nie potrzebują wyszukanych składników, a do tego można je jeść właściwie od razu - nie muszą leżakować. U mnie jednak na razie jest zakaz ich zjadania (choć część już przepadła w niewyjaśnionych okolicznościach...), znikną dopiero po świętach, bo zostały przeznaczone do celów wyższych - na choinkę :) Takie domowe smakołyki, niezdarnie ozdobione i pięknie pachnące, idealnie wręcz pasują na świąteczne drzewko, nadając mu jeszcze bardziej wyjątkowy charakter!



Kruche pierniczki na choinkę
porcja na około 40 pierniczków, 
na podstawie MałejCukierenki

Składniki:
  • 150g schłodzonego masła
  • 250g mąki
  • 80g cukru pudru
  • 100g miodu 
  • 2 żółtka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżka kakao
  • 4-5 łyżeczek przyprawy do piernika
  • dodatkowo: lukier i posypki do ozdabiania
Mąkę przesiać i dodać do niej przyprawy korzenne, proszek do pieczenia, cukier puder, kakao, wymieszać. Dodać posiekane masło i przez chwilę rozcierać. Wlać miód, dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto - będzie miało dość luźną, kleistą konsystencję. Zawinąć je w folię spożywczą i wstawić na 30 minut do lodówki.
Schłodzone ciasto, podsypując mąką, rozwałkować (ja chciałam mieć cieniutkie pierniki, więc wałkowałam i wykrajałam od razu na blaszce, by nie mieć problemów z przenoszeniem). Z ciasta wycinać foremkami pierniczki i układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując między nimi niewielkie odstępy.
Piec w temperaturze 170 stopni przez około 10-12 min (w zależności od grubości - obserwować, by się nie zaczęły przypalać). Studzić na kratce*.

Ostudzone ciasteczka ozdabiać według uznania - ja użyłam lukru królewskiego, kolorowych pisaków lukrowych i cukierniczych gwiazdek i koralików.
Gotowe pierniczki przechowywać w puszce / powiesić na choince.

* Jeśli chcemy powiesić pierniki na choince, zanim całkowicie wystygną (stygnąc, twardnieją), należy poprzebijać je grubą igłą i ponawlekać na sznureczki). 


Smacznego!
P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)