wtorek, 21 czerwca 2011

Tarta cukiniowa z fetą


Cukinii w wypiekach ciąg dalszy, tym razem całkowicie wytrawnie, obiadowo. Tarta wyszła pyszna, sycąca, ale nie za ciężka. Zjedzona z przyjaciółkami, w wesołej atmosferze, co jeszcze poprawiło wrażenia smakowe.


Tarta cukiniowa z fetą
Składniki na ciasto: porcja przepis na galette według Whiteplate mi taka porcja wystarczyła na dwie tarty
  • 1 i 1/4 mąki, schłodzonej w lodówce przez 30 minut
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 120 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
  • 1/4 szklanki kwaśnej śmietany
  • 1/4 szklanki lodowatej wody
Składniki na nadzienie:
  • 2 małe cukinie (lub 1 i 1/2 średniej)
  • 150 g sera feta
  • 2 jajka
  • 3-4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • szczypta ostrej papryki
  • łyżeczka tymianku
  • łyżeczka estragonu

W dużej misce połączyć mąkę z solą. Dodać kawałeczki masła zagnieść do czasu, aż utworzą się grudki. W małej miseczce ubić śmietanę i wodę i dodać do miski z grudkami masła i mąki. Palcami lub drewnianą łyżką wmieszać mokre składniki i zagnieść ciasto - nie należy go zagniatać zbyt długo. Przykryć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 1 h.
Piekarnik nagrzać do 180 st C. Na blacie obsypanym mąką, rozwałkować ciasto na cienki okrąg (mi wyszły 2) i wyłożyć nim wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą (ja wysypałam otrębami) formę do tarty, nakłuć ciasto widelcem w kilku miejscach. Podpiekać około 15 minut (najlepiej pokryć tartę papierem do pieczenia i obciążyć fasolą).
Połowę cukinii zetrzeć na dużych oczkach tarki, resztę poszatkować w bardzo cienkie plasterki. Jajka roztrzepać, wkruszyć do nich fetę, dodać śmietankę i przyprawy, dobrze wymieszać. Na podpieczoną tartę wyłożyć startą cukinię, zalać masą jajeczną, na wierzchu ułożyć plasterki cukinii, posypać ulubionymi ziołami. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 25-30 minut. Podawać od razu.

Smacznego!
P.

1 komentarz:

  1. tarta na pewno była pyszna - ufam takim połączeniom smaków :) ciekawi mnie Wasze ciasto - ja galette inaczej zapiekam (zgodnie z oryginałem- tak jak White Plate zrobiła) :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)