piątek, 11 listopada 2011

Jabłkowe ciasteczka owsiane




Kolejne ciasteczka owsiane na naszym blogu... Jednak według mnie ich nigdy za wiele. Te są wspaniałe pod jednym względem - nie są sztywne, jak większość ciastek owsianych. Nie są też "gumowo miękkie", jak wiele z nich. Są za to idealnie "giętkie" i lekko ciągnące się. To dzięki zawartości musu jabłkowego. Ich smak jest również niepowtarzalny.. Pychota!

Jabłkowe ciasteczka owsiane
przepis Marthy Stewart
porcja na około 30 ciastek
Składniki:
  • 4 łyżki rozpuszczonego masła
  • 1 szklanka jasnego brązowego cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 jabłko, zmiksowane
  • 1,5 szklanki płatków owsianych
  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • pół łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 szklanka rodzynek
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Masło utrzeć z cukrem mikserem. Didać jajko, utrzeć. Dodać jabłka i wymieszać. Wsypać płatki owsiane, mąkę, sodę, proszek do piezenia i sól. Wsypać rodzynki, wymieszać
Używając łyżki do nakładania lodów (lub zwyczajnie ręką) wykładać ciasto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, zachowując spore odstępy. Piec, aż staną się zlote - 13-15 minut. Wyjąć i odczekać pięć minut. Po tym czasie delikatnie przełożyć ciasteczka na kratkę i tam studzić do końca. Ciasteczka zesztywnieją jak ostygną. 


Smacznego!
J.

5 komentarzy:

  1. Jabłko i płatki to połączenie doskonałe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne! Zrobię jeszcze w ten weekend:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mus jablkowy moglabym jesc lyzkami, wiec jestem pewna, ze te ciacha by mi smakowaly. Lubie takie lekko miekkie, slodkie pysznosci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować: zdrowe i owsiane, to nie może nie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak mówiłam, tak zrobiłam:)
    Dałam tylko zdecydownie mniej cukru, bo wydawało mi, że w przepisie jest go za dużo i jak dla mnie z moją ilością były w sam raz.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)