niedziela, 5 lutego 2012

Ciasto cytrynowe z jabłkami



Czasem zdaje mi się, że wypróbowałam już wszelkie możliwe rodzaje ciast z jabłkami. Okazuje się jednak, że jabłeczników, szarlotek i innych pajów nigdy dość. Tym razem zainteresował mnie przepis łączący jabłka i cytryny. Oryginał był mocno migdałowy, mi jednak nie chciało się ruszać w ten mróz do sklepu, więc brakujący składnik zastąpiłam po prostu mąką. I też wyszło. I to bardzo smacznie - z wyczuwalnymi oboma owocami, a przy tym delikatne.



Ciasto cytrynowe z jabłkami
na bazie przepisu Liski


Składniki:
na tortownicę 21 cm
  • starta skórka z 2 cytryn
  • 4 duże kwasne jablka - obrane, wypestkowane i pokrojone w cienkie półplasterki
  • 110 g masla
  • 200 g cukru do pieczenia plus 2 lyzki do posypania jabłek
  • 3 jajka
  • 150 ml mleka
  • 125 g zblanszowanych migdalow, zmielonych drobno
  • szklanka + 6 lyżek mąki
  • 2 lyżeczki proszku do pieczenia
Nagrzać piekarnik do temp. 150 st C.
Formę wysmarować masłem i wylozyc papierem do pieczenia (koniecznie, ponieważ w innym wypadku ciasto przywrze do formy). 
Rozpuścić masło. Ubić jajka z cukrem aż masa będzie puszysta i biała. Dodać skórkę cytrynową. Następnie powoli wlewać mleko i masło. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, następnie połączyć z ubitymi jajkami.
Wylać polowę masy do formy. Następnie ulożyć połowę jabłek. Wylać pozostałą część ciasta, ułożyć plasterki jabłek, posypać cukrem i wstawić do nagrzanego piekarnika na 60 minut.
Po upieczeniu pozwolić calkowicie ostygnąć i dopiero wtedy ostrożnie wyjąć z formy.


Smacznego!
P.


1 komentarz:

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)